Arnaldo - Onsdag sjuttonde juni

Ni blir det some heavy bloggin.

Kan inleda med något familjärt, trivialt, bekant och presonligt;
Min katt vill in. Jag släpper in den.

Woah. Mycket som händer just nu. Semester snart Johannes kom just hit. Då vet man att det strax är dags :o Jobbar i veckan annars. Röjer organiserar fixar donar i Norrlands operans källare. Trevligt med stålar. Inte trevligt att betala 50 spänn i veckan till partiet*. Får nog prata med dem om det. Ska kanske spränga alla mina pengar på att köpa en Iphone. Men vi får se vad priserna landar på. Måste hinna packa också. Och skicka iväg ett mail. Och ringa några. Jag känner mig vuxen. Puss.



Jag har konstiga russinfingrar ty jag diskade nyss.

Rebecka åkte idag, vi syns inte på en månad. Jag saknar henne.

Jag har ont i ryggen av att greja på på Norrlandsoperan. Samma ont som förut. Är lite drygt. Men inte så mycket som förut, och lägger nog av snart. Btw, skumt debattinlägg i lite tidningar idag. Vääldigt konstig. Om elektromangnetisk strålning. Sjukt mysko insändare. Jag blev förvirrad av att läsa den. De babblar så mycket att man för det mesta glömmer bort vad de skrev om egentligen.





Det är många saker som är negativa med att vara tjej.
Du föder barnet.
Du får lägre lön.
Du är hatad av samhället.
Vissa av er känner att ni behöver använda smink, färga håret och utföra diverse ingrepp på er kropp mer än män. Generellt.
Du kan bli våldtagen betydligt lättare än killar.

Men en sak får ni fan hålla med om. Tjejer har så otroligt jävla mycket lättare att ragga på killar än visa versa. Gud så mycket lättare.
Killar får inte gå för hårt på, men inte vara för subtila, man kan inte skita i tjejen men man måste lossas som att man inte bryr sig så mycket, man måste vara manlig men inget svin, man måste vara vågad men inte pervers, man måste göra det med glimten i ögat men inte oseriöst, och fanimigvadmer. Tur som fan att jag inte behöver ägna mig åt sånt.

Ni tjejer kan skrika hej kom och ta mig och få fyrtio napp. Snälla tjejer, bli lite mer som killar. Nappa när en kille ni tycker är snygg säger något i stil med "Jag är ledig bara så ni vet". Tycker synd om alla mina könsfränder där ute.




Visst. Jag generaliserar och överdriver. Och visst, nog finns det sett som tjejer kan ragga på som är betydligt häftigare än att typ gå fram och säga något fånigt som typ, "Jag vill ha dig", med passande tonfall. Men killar, erkänn att det inte var helt fel?







Dagens speltagg: Assassins Creed 2
Dagens tagg: Iphoooooooooone 3Gs.
Det skulle vara någon fler tagg men jag glömde bort. Kan inte ha varit så taggat.




Detalj: Jag säger bög ibland. Som ett skällsord eller kraftuttryck. Jag använder Gud som kraftuttryck också. Betyder det att jag diskriminerar troende? Öppen fråga.










Åker på Lördag. Uppdaterar då och då under semestern. Din stackars sate i regnställ uppe på fyren - Astronaut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

assasins creed 1 äger det. katten stavas med ett t som i katen på fyra ben(more known as kat) http://sv.wikipedia.org/wiki/Kat

jag ska nog ta och bli mer feminin

2009-06-21 @ 03:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0