Fredag tjugofjärde Juli

Okej, på riktigt nu. iDag har jag inte gjort nått och ikväll ska jag typ se på film med familjen. Och jag har ätit jättemycket pimpim för det är gott.


Dagens tycker albin att ni borde veta: att man får en achievement av att kasta tjugo ryare.
Dagens töntigt: Att ichat autoöppnas varenda gång jag sätter på webkameran och att jag inte vet hur man stänger av det.
Dagens borde finnas: En typ flygande kamera som kunde ta bilder av en själv och omgivningen runt en när man ville så då
kunde man se vart man varit och hur cool man var. Eller i erat fall kanske om, i mitt hur. Förresten finns det nästan.
Det där är albin. Där uppe. I hörnet.






Oo, vet ni vad det är dags för nu eller snart eller kanske någon annan dag? :D Ni ska få se bilder på de snyggaste jag vet. Det får bli imrgon eller ikväll. Ska iväg och hyra film nu. Hejs.
 

Kommentarer
Postat av: Frida Brems

Herregud, klart jag vet vad feminism är för något! Rörelsen härstammar ju från liberaler (FYI så är jag liberal) under en tid då kvinnor inte ens hade rösträtt. Men jag tror bara att i nuläget har kvinnor lika stora möjligheter att påverka som män, det hela beror bara på vad kvinnan väljer för val i livet. Alltför många feminister ägnar mer tid åt att nedvärdera män än att stärka kvinnor idag, vilket jag tycker har "förstört" feminismen. Det känns mer som om de vill ha en överlägsen kvinna än jämnställdhet mellan könen :)

2009-07-25 @ 01:11:53
URL: http://fridabrems.blogg.se/
Postat av: Frida Brems

Oj oj, ber om ursäkt ifall du kände dig kränkt av detta! Skyll bara inte feminismens nedergång på mig, eftersom jag enbart kritiserar den, vilket jag faktiskt har rätt att göra. Och det jag menar med mina texter är att könet inte längre spelar roll i hur långt man kan ta sig, det är karaktären. Det är inte könet som avgör statusen.

2009-07-25 @ 18:04:14
URL: http://fridabrems.blogg.se/
Postat av: Frida Brems

klart att du får kritisera, fel av mig.



Och fortfarande så menar jag inte att hela feminismen är massa kvinnor som gått helt bananas, utan tycker helt enkelt att det är dit den är påväg i nuläget. T.ex Gudrun Schyman som har börjat snacka om att kondomer ENBART är männens ansvar.



Och jag menade inte heller att det bara är kvinnor som förstör för kvinnor, utan att vi kan inte bara skuldbelägga alla män för samhällets brister. Det är klart att det finns massa saker som män har gjort som förstört för kvinnor, men likaså finns det också massa saker som kvinnor gjort som förstört för varann, vilket är det jag ville få fram.



2009-07-25 @ 18:54:50
URL: http://fridabrems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0