Christer - Fredag åttonde maj

Jag är arg på populära bloggar. Blogg.se's portal stoltserar bland annat med en lista över de mest lästa bloggarna i Sverige. Det är djävulskt lätt att sugas in i avgrunden och långsamt jobba sig ner från Kenza, som är populärast, till någon annan längre ned. Jag undrar hur stor mängd av deras läsare som liksom jag tittar in på deras sida för att se varför de är så populära. Men å andra sidan har väl bloggarna en del bevakare också. Jag är nyfikna på vad de finner intressant. Eller egentligen inte. De populäraste bloggarna är ju intressanta för att de är populära. Och lättillgängliga. Det är avslappnande att läsa. Som att läsa en saga innan man somnar. Fast jag läser hellre sagor om magiska grejjor. Det är häftigare.

Dagens visdomsord: Det är svårt att definiera intelligens.
Dagens tips: Det går bra att använda Google för att testa stavningen av ord.


Idag, det är fortfarande fredag, även om klockan är över tolv, har jag druckit vatten, spelat brännboll och haft skola.


Hej och välkommna det är jag som är Astronauten. Tack för ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0